Kurgunun Fikre Etkisi

20 Ocak 2008 Pazar by Adv-Man




Yaratıcılık kokmayan ana fikrin iyi bir kurgu ile nasıl da ortaya parlak bir şeyler çıkarabileceğine bir kere daha şahit oldum.

Çalışma sadece ana fotoğraftan oluşmuş gibi gözükse de (aktivite içerisinde yer alan bir kadın)içinde barındırdığı kurguyu yaratan sağlam bir imgenin varlığı, söylediğimiz bu açıklamanın aslında bir algı yanılması olduğunu bizlere gösterir .
Resim ve fotoğraflardaki imgeler illa 3.bir şahıs veya hareket halindeki bir şeyden oluşmaz. Bunun için fotoğrafa farklı anlamlar yükleyebilecek bir erkek donu bile bu işi layıkıyla yerine getirebilir. Zaten anlam çelişkileriyle birlikte fikrin ince ayrıntısını, erkek donunun kimin üzerinde olduğu gösterecektir.

İmge; tema, mesaj ve brief doğrultusunda işini başarıyla yerine getiriyor.

1. ana fotoğrafın aslında göründüğü gibi olmadığını apaçık dile getiriyor.
2. verilen mesajın zeminini hazırlıyor.
3. marka, mesaj ve fikrin bir bütün olarak algılarda birleşmesini ve ortaya çıkan ilanın birden yaratıcılık parıltılarıyla göz kamaştırmasını sağlıyor.

Fotoğraflar “Fashion” bir kalitede çekilmesiyle birlikte (yani bir Harvey Nichols logosunu koyarsak kalite bakımında sırıtmayacak) iç çamaşırı, kadın ve erkek betimlemesinin bir hikaye içinde derlenmesi, olaya mükemmel bir boyut ve gerçekten kaliteli bir prodüksiyonu hak edecek bütçeyi hazırlatıyor.
Kurgu şahane, geliştirilen konsept ve ışıklar mükemmel.

Fotoğraflar Rasmus Mogensen ve Morten Laursen ikilisinden oluşuyor.
Bu tarz bir işin anlattığım şekilde gerçekleşmesi bu arkadaşların moda fotoğrafçılığından gelen bir tecrübeye sahip olmaları gösterilebilir.

http://rasmusmogensen.com/index.html

Filed under having  

0 yorum: