Yeni Çağın Mitolojik Tanrıları!

20 Ocak 2008 Pazar by Adv-Man





Gerçekten çok iyi bir alternatif Açıkhava çalışması daha.

Bu fikre yakın bir çalışmayı eski ajansımın müşterisine alternatif fikirler başlığında yer vermiştim. Fakat bilindik bir son olan Kreatif Direktörün konuyla alakasız yorumları ki ben buna cesaretinin olmadığına bağlıyorum, açıklama fırsatı olmamıştı.
Gel gelelim daha sonra bu çalışmayı doğa üstü yeteneklere sahip mükemmel ellerden çıkan çizgilerle bir tavanda görmek gerçekten insanı mutlu ediyor. Açıkçası insana kişisel ego tatmini yaratıp, “ulan harcanıyoruz buralarda varsın olsun yurtdışına çıkalım” gibisinden bir gaz ile insanın kendini mutlu etmesini sağlıyor.
Bunu sözle değil icraatla gerçekleştirmiş, Türk reklam sektöründe umduğunu bulamayan ve bu bahaneyle yurtdışında harika işlere imza atmış bir çok Türk reklamcıya kendi kendime imrenerek tekrardan şapka çıkartmak istiyorum.

Markamız Adidas.

Lansman ürünü ise +10 dedikleri yeni teknolojiyle bir araya getirilmiş top ve ayakkabı serisi. Yalnız burada bir şeye deyinemeden geçmeyeceğim, bilirsiniz her dünya kupasında o şampiyonaya özel bir top tasarlanır ve bu topun sürekli TV’lerde yapım ve gelişim süreci anlatılır. Dikkatimi çeken şey ise, bu tanıtımlarda sürekli olarak topun dikişsiz, özel bir deri ve kauçuk bileşiminden, hafif olmasından ve en son her vuruşa özel bir aerodinamik yapıya sahip olduğu anlatılır. Yıllardır hep aynı teknik gelişimlerden bahsedilir durulur. Ama ben açıkçası burada bir türlü öbür yıla oranla uçmuş bir teknoloji görmüyorum. Ya bu toplar her sene biraz daha hafifliyor, ya da her sene daha da canlı bir ruha bürünüp kendi kendine “ımmm buraya falsolu gitmeliyim” telkininde bulunuyor.

Yani açıkçası bence o kadar fazla değişen bir şey yok. Ortada bir “Celebrities” var ve buna en uygun haberleri bu şekilde düzenleyip heyecana farklı bir deneyim katıyorlar. Yoksa top aynı top. Bir dış tasarımı değişik o kadar. (Nerden biliyorsun diyenlere iki şampiyona arasındaki topları karşılaştırmalarını öneririm. Bende ikisi de var ve birbirlerinden hiçbir farkları yok)
Gene uçtum özür dilerim konuya dönüyorum. Çalışma markanın memleketi Almanya’nın Hamburg şehrinde bir terminal tavanında canlandırılıyor. Uzunluğu 40 genişliği ise 20 metre olup 40 günde Felix Reidenbach tarafından yapılıyor.
Fikrin çalışmaya kattığı güç mitolojik renkler ve çizgiler.
Çünkü kullanılan ton ve kendine has çizgiler, İtalya’daki ünlü Leonardo Da Vinci’nin eserlerini, eski yunan mitolojisindeki tasvirleri ve ucundan azıcık katedrallerin o büyülü atmosferini yaratıyor. Bir kere bu seçimler marka için kesinlike doğrudur. Çünkü bu saydığım tarzların üslupları sürekli bir hikayeyi, bir yaşanmışlığı, bir efsaneyi, bir hareketliliği canlandırmaktadır. O yüzden de futbolcu arkadaşlarımızın gökyüzünde bulutların arasında voleler, röraşatalar çekmeleri aynı üslubu tekrardan yaratmaktadır.

Kesinlikle alışılmışın dışında, kesinlikle farklı bir mecra ve kesinlikle çok dikkat çekici ve renkli. Ayrıca yeri de öle küçük görülecek gibi değil. Bir terminal olması oranın en kötü günde 20.000 bin kişiye ev sahipliği yapması demek. Bide işin en güzel yanı adamın terminalin küçücük, yarı yanıp sönen bozuk raketlerine tamah etmemesi ve eşek kadar tavana markasını bütün renkliliğiyle yerleştirmesi.
Kutluyorum.

İlistrasyondaki futbolcuları merak edenlere: David Beckham, Zinedine Zidane, Raul, Kaka, Nakamura, Lukas Podolski, Lionel Messi, Juan Roman Riquelme ve Djibril Cisse.

Filed under having  

0 yorum: