Aman Evladım Ağzına Sokma!

6 Mart 2008 Perşembe by Adv-Man


Hatırladığım ve aklımda iz bırakmış bu slogan, annemin her defasında Lego oynamaya hazırlanırken ki en önemli özdeyişlerinden biri olmuştur. Lego denince ne technic segmentindeki kepçeleri, nede action versiyonundaki korsan gemileri, ve adalarını hatırlarım. Varsa yoksa derinden gelen bu ses ve dikkatli olmam gerekliliğini belirten hissiyatlar karmaşası aklıma gelir. Her defasında “ulan ne stresli işmiş şu çocuk olmak” derim. Yahu alt tarafı oyun oynayacağız, küçüklüğümüzü bilip boşluk dönemlerinizi eğlendirip gönlümüzü şenlendireceğiz. Ama onu bile çok gördüler :)

Neyse işin gırgırı tabikide ama hepinizin eminim bu büyük markanın küçük parçalarından oluşan hayal dünyasıyla benim gibi bir anısı vardır. Kötü anılarımız en azından kulaklarımızda çınlayan o sözler Lego ile bağlılığımızı koparmadığından ve ebeveynlerinde her an yutma korkusuna karşı, yaratıcılığı dürtüklediğini kabul etmeleri ve “yiğide hakkını verme” sendromuna girmeleri, Lego’yu büyük bir başarıyla buluşturmuştur. Yalnız bir dönem duraksamaya girip ciddi finansal sorunlar yaşasalar da, yaratıcı reklamın etkilerini keşfederek piyasada niş bir ürün olarak tekrar hayata dönüp, hedef kitle bazında yaşları yükseltip hitap etme oranlarını da arttırdılar.

Peki, bunun semeresini nerden alıyorlar diye merak ediyorsunuz işte size değişik, beleşten reklam yaratacak yaratıcı açıkhava çalışması.

Arkadaşlar şehrin inşaat yapılan sahalarına (çakallığa bak. Fikirde ki yaratıcı noktaya görüyor musun) konteynerden bozma fakat bir o kadar akılcı bir düzenek ve düzenlemeyle Lego bloklarını canlandırarak konseptsel olarak inşaatın yanına bir iliştirme gerçekleştiriyorlar. Al sana cirlop gibi iş. Ha bazı akıllılar der ki “efendim göründüğü gibi bir çevre yolu durumu söz konusu oradan geçen insan görse ne olacak”

Şlakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk !!!!!!!!!!!!!!!!!
Adam 20 adet ulusal gazete, bunun yanında dergi, radyo ve gene ulusal TV’lerde haber olup zaten kendinden sıklıkla söz ettirip Lego damgasını gacırt diye köşeye iliştiriyor. Zaten çalışmayı görenlerin Lego’yla bağlantı kurmasının yanında açıklayıcı metinler ışığında sağda, solda okuyup TV’lerde izlemeleri, reklamın etkinliğini daha da güç katıyor.

Yaptıkları maliyete nazaran, haber yaratma değerini kullanarak ulusal yayınlarda yer almaları, nerden baksanız bir kampanya parasının cepte kalmasına olanak sağlamıştır.

Bu da işin yaratıcı kısmının yanında en mutlak başarısıdır.

Filed under having  

0 yorum: