Senarize Açıkhava Reklamları

6 Mart 2008 Perşembe by Adv-Man



Blog yazılarına başladığımdan beri belki de 3567 kere söylediğim "boyutlu açıkhava reklamları her zaman daha etkilidir ve rahatlıkla bir senaryoyu canlandırabilir" fikrimi bu çalışmayla tekrar yenilemek istiyorum.
Kiraladığınız alan kadar mesamenizin okunduğu, klasik şekilde bir gece ansızın çıkan afiş yapıştırıcı arkadaşların %100 kağıt hamurdan üretilmiş çalışmalarınızı yapıştırdığı, fakat buna rağmen yaratıcılığı zorlayan bu kutsal mecra artık reklamcıların gayretiyle evrimleşip boyut kazanmaya, böylelikle markaların pazarlama stratejilerini, ürün ve hizmet bazında vermek istedikleri mesajları senaryolar içerisinde canlandırarak daha etkili bir şekilde sunabiliyorlar.
Tabi bunu her marka, her kreatif grup yapamıyor.
Kimisi marka uyumsuzluğundan, kimisi ise reklamverenin bütçe açığı çıkmasın saçmalıklarıyla depreşmesinden bu tür işler her ajansa kısmet olamıyor.

Reklam, Renault Modus’un EURO NCAP testlerinden beş yıldız alarak segmentinde “en sağlam küçük otomobil” ödülünü alın teriyle aldığını anlatan bir açıkhava çalışması. Açıkçası ortalama düzeyde yapılacak bir reklam için; yazık olmuş, trafiğe, gürültüye, patırtıya kaynar kimsede dönüp bakmaz, mecra alımına bile değmez denip burun kıvırabilinirdi.
Fakat bu mesajı kağıt hamura basarak anlatmak olmaz, ayıp kaçar, hakkını vermek lazım gazını alırsan, ne yapar eder olaya kağıdın, plastik çerçevelerin dışında bir ek yapar, çalışmayı senarize ederek mesajın hakkını verir ona boyut kazandırırsın.
İşte bu çalışmayı yapan arkadaşlar EURO NCAP’ı bu şekilde, çokta güzel yorumlamışlar. Gerçek bir ağaç kullanarak mecazi anlamda gerçekleşen bir olaya Renault’un duruşunu sergilemişler. Bakınız bu tür çalışmalar Axe konusunda bahsettiğim her boku cep telefonuyla çeken arkadaşlar için büyük malzemeler teşkil eder. Espriyi ve ilginçliği bu şekilde canlandıran reklamlar hiçbir zaman reklam gibi durmaz, insanları sıkmaz, görmezden gelinmesine neden olmaz. Tam tersi üzerinde vakit geçirilen, önünde toplaşılan, her geçenin ahanda ne ilginç deyip eşe dosta anlattığı bir hal alır.

Buna benzer eski kreatif direktörüm olan sevgili Kayhan Yavuz abimin ve ekibinin Renault Megane Sport için Fenerbahçe Stadında yapmış olduğu “çekim kuvveti” adlı iş oldukça ilgi görüp Kristal Elma yarışmasında ödül almış, aynı zamanda bahsettiğimiz arkadaşlardan önce bu tarz bir fikri hayata geçirmişlerdir. :)

Filed under having  

5 yorum:

iltiriş dedi ki...

tv de papağan çekirdekleri diye bir reklam var lütfen bu konuda bana yardımcı olurmusunuz

sorunum bu reklamda kullanılan papağan çekirdekleri dışında hiç bir kelimeyi tam anlamıyla duyamamam sırf reklam metninindeki sözcükler için delice izledim ama hala anlamadım bu sözleri yazabilirmisiniz

reklamın etkisine gelince çekirdek alırsam aklıma dahi gelmiyor bu markayı almak belki markayı hafızaya kazımakta başarılı olmuşlardır diyebilirim

ve bir eleştiri size değil kendime
blogunuza bakmadan önce peşin fikirliydim bir çok reklam vs blogu görüpde içinde sadece youtube den görüntüler sağında solunda dünya kadar adsense reklamı olan içi boş bir blog bekliyordum yanılmışım

sizi herkes gibi sandığım için özür dilerim

blogunuzu inşallah takip edeceğim
arada yorumlarımı bırakırım bunlar paylaşmak istediklerimdir yoksa bu konuda hiç bir eğitimim yok

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

açıkhava reklamlarını eğlenceli buluyorum. vermek istediği mesajı daha etkili bir biçimde veriyor.

Adv-Man dedi ki...

Sevgili 3K,
Bahsettiğin reklamı hep bir şeyler yaparken duyuyordum. Bir türlü denk gelip inceleme ve izleme olanağım olmadı. E dikkat dürtülerimiz başka bir konuda uğraşırken, algılarımın tam detayıyla bu reklama maruz kalmaması olayın biraz katakulliye gelmesine neden oluyor. Hatırladığın anektot var mı dersen oldukça boktan bir reklam olabildiğini söyleyebilirim. Youtube'da araştırma yapıp konuyu buraya taşımak isterken herhangi bir video bulamamam olayın bizler için açıklanabilir olmasını engelledi. Fakat tüketici bazında çözümlemesini yaparsak senin bu ürünü tercih etmemen hatta çekirdek denince bile reyonda o markayı aramaman bir nevi gizli gerçekleri açıklıyor :) Fakat, reklamın hedef kitle bazında bir incelemesinde mutlaka seslendiği bir grubun olduğunu da söyleyebiliriz. Yani ürünü görüp fiyat bazında değerlendirmeye alacak mutlaka birileri olacak :D
Ayrıca blogum hakkında edindiğin farkları keşfetmen beni onurlandırdı. Çok teşekkür ederim.

Takip etmeye devam.

Adv-Man dedi ki...

Evet esra, genelde bu tarz işler ilgi çekiciliği ile dediğin gibi mesejları etkili bir şekilde verebiliyorlar.

iltiriş dedi ki...

açıklamalarınız için teşekkürler

zaten reklamda ben ne dendiğini anlamaya çalışıyordum

bazı reklamlar vardır her sözü hafızalara yazılır
bahsettiğim reklamda ise bırakın yazılması ne dediğini anlamadığım için merak oluşmuştu :)