Micro Trafik Canavarları!

4 Kasım 2008 Salı by Adv-Man





Küçüklüğümde kıyafete bir kız çocuğu kadar düşkündüm. Tabi onlar gibi kendimi prenses elbiseleri içinde düşlemiyordum ama inanılmaz derecede pantolona zaafım vardı. Aslında zaaf mı, zorunluluk mu tam kestiremiyorum ama bu Micromachines’ler ailemin bütçesinde büyük gediklere sebep olmuştur. Totalde oyuncağa harcanacak yıllık giderden çok dizleri yırtık pantolonların yarattığı kabarık bütçeler aile içinde büyük bir infial yaratmış, ciddi sorunlara gebe olmuştur.
Yani başıma ne geldiyse bu küçük araba, otobüs, helikopter vs oyuncakların yüzünden gelmiştir. Artık yırtık ve yama modasının çocuklardan esinlenilmiş olduğuna bile inanmaya başladım :)

İşin şakası Micromachines çocukluğumun en önemli markalarından birisidir. (Bir de İtalyan Burago vardı) Ufak Corvette arabalarla bütün evi yerlerde sürünerek tavaf eder bir nevi temizliğe katkı, hayal gücümüze ise benzersiz senaryolar katardık. Ben bir ara şizofreniye bağlamıştım sanırsam, halıdaki desenleri otopark şeklinde hayal ederek arabayı dikdörtgenin içine ileri,geri (tamamen gerçek hayata göre) yaparak yerleştirmeye çalışırdım. Tabi olan pantolonun dizlerine oradan da dizlerin kızarıp yırtılmasına olurdu :)

İşte böyle eğlence dolu bir marka olan Micromachines gerçekleştirdiği yeni ilanlarıyla hem beni eskiye götürdü, hem de işin içindeki espriyle beni güldürdü. Çalışmamız oldukça temiz. Slogana ihtiyaç duymadan marka ismini ve imajını kullanarak ilanı görselleştirebilmiş. Tasarım aşamasında isminin yarattığı çıkış noktasıyla micro kozmosa, çarpışma testlerindeki mankenleri ise micro kozmosun vazgeçilmez üyeleri böceklere bağlaması süper olmuş. Oyuncak bir arabanın boyutu itibariyle bu şekilde canlandırılması yerinde olmuş. Koleksiyonerlere göre tasarlanmış olan ilan, dışarıdakilere ve çocuklara pek anlam ifade etmese de fikir bazında başarılı. Yalnız markanın hangi ürün gamını tanıtan bir ilan olduğunu tam olarak kestiremiyorum. Neden derseniz; Micromachines, oyuncaklarının yanı sıra bilgisayar oyunlarında da yer almaktadır. Hatta oyunlar mutfak, banyo, bahçe gibi çeşitli bölümlerde kimi zaman diş fırçasının üstünden uçarak, kimi zaman ise karıncalara çarparak ilerleyen senaryolar içerisinde yer aldığından ilan anlamı bakımından bu tarafa da kayabilmekte.
O yüzden markanın ürün seçimi bakımından hangisini temsil ettiğini bilememesi veya ortada kalması biraz tuhaf olmuş.


Fakat şu bir gerçektir, markayı bilen tanıyan her erkek ilanı markayla bağdaştırabilir, yırtık kotlara yama yapmaktansa onları özel bir camekanda sergilemeyi tercih edebilir. :)




Filed under having  

0 yorum: