İlan Gibi Reklam!

23 Ocak 2008 Çarşamba by Adv-Man

video

video

Reklama baktığımda, bundan süper ilan olur diyorum.
Aynı şekilde ilanını görseydim bundan süper bir TV reklamı olurdu, hatta öyle yaratıcı Direct Marketing ve gerilla teknikleriyle müşteriye ulaşılırdı ki sorma gitsin diyorum.

Çünkü adamlar süper bir marka yan ismi(Air) ve ona uyacak süper bir benzetme fikri geliştirmişler.
Zaten MacBook Air tanıtımında Apple’ın CEO’su Steve Jobs, “bu laptop zarfa yerleştirilebilecek kadar incedir” tabiriyle bir nebzede kampanya temasını açıklamış olmuştu.

Reklam yaratıcı bir fikir ile harmanlanmış ilan çalışması gibi; sade, açık, anlaşılır ve ilgi çekici. Boş laflar, gereksiz konuşmalar, yazılar, ıvırlar zıvırlar hiçbir şey yok. Ürün kadar yalın, ürün kadar sade bir çekim. Tek seslilik özelliği “fazla söze gerek yok lan” edasıyla kamçılanıyor.

Bizim reklam verenler olsaydı, altta bir bant yazı, üstte patlangıçlar, tiz bir sesle enerjik bir hava yaratmaya çalışan yılışık bir ses, her yerde logolar, 3.kalite kapı pazarlamacıları gibi anlattıkça anlatılan özellikler.
EEee, yeter be. Bunları yazarken bile daral geldi.
Reklam ajansının bu kadar net bir reklam yapmasının arkasındaki tek isim kesinlikle ve kesinle Apple’dır.

Çünkü adam her fuara yeni bir niche ürün ile çıkıyor.
Çünkü adam ilk olma bayrağını elden düşürmüyor.
Çünkü herkes ondan farklı bir teknoloji çıkacağına inanıyor,
Çünkü adam kült bir marka olduğu için pazarlama stratejisini çok iyi kullanıyor, mükemmel “celebrities”lerle ürün açıklanmadan günler önce kendisi hakkında yüz binlerce makale yazdırabiliyor.

Çünkü Adam Bu İşi Biliyor Arkadaşlar.


Not: İzleyemeyenler için MacBook Air’ın tanıtım videosunu da ekliyorum. Ayrıca Track Pad’e kazandırılan yeni özellikleri görünce oldukça şaşıracaksınız.

Filed under having  

2 yorum:

Zehirliorumcek dedi ki...

Blogununda gerçekten güzel şeyler var.Takip etmeye çalışacağım.Yanlız Macbook air ile ilgili şu yazıyı okumanı tavsiye ederim.

Yazı: http://www.macdunyasi.com/2008/01/26/yalan-propagandaya-tam-gaz-devam/

Konuşan Adam dedi ki...

İlgin için ayrıca yolladağın kaynak için çok teşekkür ederim.Gerçekten şaşırtıcı bir durum söz konusu. Fiilen test etme olanağım olmadığı için herkes gibi videolardan bir şeyler çıkarmaya çalıştım. Fakat gel gelelim bilgi edinme çağının muhteşem bir hizmet sunduğunu düşünersek "takke düştü kel göründü" atasözünü markalar için kullanabiliriz. Bu linki arkadaşlarımla özellikle MAc hastalarına ileteceğim. Benim konu itibariyle MAc ile olan ilişkim reklam ve pazarlama stratejisiydi. Gerçekten böyle bir ürün çağımızda iyi iş görür diye düşünmüştüm. Tabi yazılanlar gerçek olmasaydı. :) Tekrar teşekkürerler örümcek