Kendinizi Frenleyin!

1 Şubat 2008 Cuma by Adv-Man



Çalışmamız restoran, bar, club ve cafe gibi, mesaja maruz kalma sayısı bakımından şansı yüksek, farklı hedef kitleleri içinde barındırabilen mekanlarda gerçekleştirilmiştir.
Mesajı gayet açık, felsefesi ise bilindik bir olgudan türemiştir.

Fakat bizim için burada önemli olan şey, mesajın etkili, yerinde ve deneyimi yaşatarak vermesidir.
Konuşmak, öğüt vermek, tavsiyelerde bulunmak çok etkili sonuçlar doğurmaz.. Varsın olsun çok işimize yarayacaksa da ihtiyaç durumunda aklımıza getiririz. Ayrıca tavsiyelerin içeriği hiçbir zaman önemli değildir. Kimse kusura bakmasın, eğer ki su kullanımını azaltmak adına bir şey yapmamız gerekirken, arabamızı yıkmacıya götürürsek bu durumu pek kaideye almadığımız anlamına gelir.
Fakat gel gelelim bir takım tavsiyelerin, görsel olarak algıların karşısına çıkması ve bir deneyimi tetiklemesi biraz da olsun bir şeylerin kafamıza yerleşmesinde ön ayak olabilir. Hele ki bunu farklı sayıda farklı insanlara ulaştırabilirsek etkinlik payını daha da yükseltebiliriz.

WWF’nin yapmış olduğu çalışma, aynı sorunsalın biraz daha dikkate değer bir tavsiye ile alışkanlıklara müdahalesini etkili bir şekilde gerçekleştirebileceğini gösteriyor.

Kendi açımdan baktığımda kağıt havlu kullanımını her zaman 3 yaprakla sonlandırırım. “Yuh, sen öküzmüşsün” deseniz de boş. Çünkü elim nemli kaldığında kendimi rahatsız hissediyor, kaldı ki bu tür araçların olduğu mekanlarda bunu hissetmek beni daha da çok geriyor. (Kendi evimde olsam sorun olmaz). O yüzdendir ki böyle bir durumda mesajını görsel olarak zenginleştirmiş, deneyiminde, eksilen her bir kağıt havluda, ağaçların ve ormanların zarar görüp yavaşça yok olmasını yaşatan (yavaş, yavaş acı çektirmek de en boktanıdır ya) hatta üçüncü görsele denk gelip “Hassiktir lan ben ne yaptımmmm, Allahım ben nasıl bir insanım” gibisinden tuhaf hissiyata kapılmanıza neden olan bu çalışma, “bir musibet, bin nasihatten” iyidir atasözünün sanki biraz daha simülatör edilmiş halidir.

Mecra zenginliği olarak da taktir toplayacak iş, klişe olmuş mesajın farklı bir tecrübe ile daha yedirebilir hale gelebileceğini ispatlamıştır.

Not: Kullanılan havluların yeşil renge sahip olması için ekseriyetten bir madde kullanılmış mıdır(kesin) ve bunun doğaya zararı ne kadardır düşünmeden de edemiyorum. Yani kaş yaparken göz çıkarma modeli olmasın da :)

Filed under having  

0 yorum: