Meraklandıran Etki!

6 Mart 2008 Perşembe by Adv-Man


Axe’ın gerek açıkhava, gerek TV, gerekse ilan çalışmalarını çok başarılı bulurum. Yaratıcılık sınırlarını (sınırı yoktur, mecazi anlamda kullanıyorum) en etkili şekilde kullanıp, mecraya göre oldukça dikkat çekici uyarlamalar yaparlar. Böylelikle hedef kitlelerine çokta zorlanmadan sunmak istedikleri pazarlama mesajlarını verebilirler. Ben biraz bu yönünü votka piyasasında niş bir değer yaratmış Absolut’a çok benzetirim. Erkek bakım ürünleri piyasasında ki buna büyük moda markalarını bile dahil edebiliriz, bu şekilde anarşist bir duruş sergileyip mecra zenginliğini bir avantaj olarak değerlendirip görünürlüğünü her daim mümkün kılmaya çalışmak ve bunda gerçekten tereyağından kıl çeker gibi hedef kitleye empoze etmek taktir edilecek bir pazarlama davranışıdır.

Elime geçtikçe sergilenen bu detaylı fakat bir o kadar berrak stratejiler doğrultusunda canlanan işleri, tıpkı bu çalışma gibi sizlere paylaşacağım.
Biliyorsunuz ki artık insanların günlük reklam mesajına maruz kalma sayısı 4000 küsurların üstüne çıkmıştır. Yani gün içinde TV, gazete, internet ve benzeri mecraların dışında trafikte beklerken işerken, sıçarken bile bir şekilde size ulaşmaya çalışan markalarla yüz yüze gelirsiniz. Kimisi farklı mecraları kendine çok başarılı bir şekilde uygulayıp ilgi çekerken, kimisi ise bir alışveriş merkezinin tuvaletinde yediğiniz yemekten bozulmuş bağırsaklarınızı bağıra, bağıra boşaltırken jeneratör reklamı yaparak (orada bir mide ilacının reklamı olması gerekirken) işinizi yarım bıraktırır :) Bu yüzden bahsettiğimiz reklama maruz kalma sayısının içinde kimi tüketiciler etkinliğiyle markayı hatırlar, kimisini ise reklamı beyninin en ücra köşelerine atar ya da sevmediği bir şahsiyetle aynı mekanda karşılaşmış ama bozuntuya vermeden görmemezliğe gelir gibi bir davranış sergileyerek tanımamazlığa gelir.

Fakat hatırlanacak hatta gırgır olsun diye her bokun resmini telefonuyla çeken tipler gibi bir eğlence durumu yaratacak arkadaşlar için Axe’ın bu güzel çalışması gerçekten ilk 4000 içinde 1.sıraya yerleşecek estetik ve kabiliyette. Görüldüğü gibi “public” bir tuvalette gerçekleştirilen bu mecra çalışması; canlandırıldığı konum, mekan ve tasarım üçlemesiyle mesajı en nihayetinde cirlop gibi verebilmektedir. Mesajını verirken; şaşırtan, eğlendiren, ilgi ve dikkat çektiren, bunun yanında “ben bir reklamım” gibi durmayıp insanlardaki koruma kalkanına set çeken işlere hayran kalıyorum. İşte Axe’ın başarıyla uyguladığı bir nevi takındığı emrivakiciliğini, gerçekten her gördüğümde şapka çıkartıyorum.

Filed under having  

0 yorum: