Aslında bu benzetme, yabancısı olmadığımız genellikle efsane olmuş markalarda gördüğümüz bir slogan haline gelmiştir. Harley Davidson, BMW vb.. markalar, doğuştan benzetmesini ürünlerinde sıklıkla dile getirmişlerdir.
Birde “katil doğanlar” var ama o konumuz dışı. Aklıma geldi söylemek istedim belki alır izlersiniz. Filmin psikolojik boyutu gerçekten etkileyiciydi.
Neyse.
Başlığın hafızalardaki x markadan kaynaklanan benzerliği, ürünün hedef kitleyi etkilemesinde stratejik bir hata yaratabilir. Çünkü “biz bunları çok duyduk, sıradaki” deme oranları
yüksek bir ihtimal. Ama gene de polyanacılık yapmak gerekirse, espri çok güzel prodüksiyon çok doğal ve gerçekten amatör video havası yaratmış ki buda reklama tuhaf bir inandırıcılık katmış. Yalnız bir şey var ki ne ürünü görüyoruz ne de ürünle alakalı bir görüntü. Sadece packshot’da Fila markası ve slogan. Bu durumda ortaya yetenekli ve gelecek vadeden bebekten başka bir şeye tanık olamıyoruz.
Bu şekilde ilerleyen reklamdan aklıma gelen ilk sorular
Bu çocuk büyüdüğünde Fila giyen bir şampiyon mu olacak?
Babası Fila giyiyor da, çocuk bu gazla depara mı kalkıyor?
Veya
Fila her doğan yetenekliği çocuğa otomatikman sponsor mu oluyor?
Neyse abartmadan reklamın tam zamanında şaşırttığını ve bu yüzden akılda yer alabileceğini fakat pazarlama açısından ürünü sattıracak mesajdan pek yoksun olarak birleştirilmesi beni biraz üzüyor.
Son olarak çocuk koşarken dikkat edin Chucky filmindeki oyuncağa benziyor.
Bırrrr. (Tüyler diken)
0 yorum:
Yorum Gönder