En sonunda güvenliği ve sağlamlığı 3d animasyonlara ihtiyaç duymadan gerçek çekimlerle anlatmayı tercih eden bir marka ortaya çıktı. Aslında böyle bir çalışmayı Honda veya VW’den beklerken Renault’da görmek beni açıkçası şaşırttı. Çünkü oluşturulan bale konseptindeki senfonik müzik, resmen hınzırlığıyla VW’yi anımsatıyordu.
Neyse, Renault bu tarzı geç keşfetmiş olsa da yaptığı kampanya ile hedef kitlelerine oldukça dürüst davranıyor. Crash Test’lerini birebir olarak izleyicilere sunarken bir yandan da eğlenceyi elden bırakmıyor. Prodüksiyon aşamasında 3d efektlere ihtiyaç duyulmaması, hedef kitleye olan dürüstlüğün devamı olarak tamamlayıcı rol oynuyor. Müzik ve araçlar arasında gerçekleştirilen koreografinin başarısı, reklamın izlenebilirliğinde büyük rol oynadığından, hedef kitle üzerinde reklama maruz kalma sayısı otomatikman artıyor. Yani 2 veya 3 kere istenerek izlenme şansı oldukça yüksek. Böylelikle hedef kitleyi bir manada ekrana kafesleyen marka, pazarlama açısından da istediklerine kavuşarak potansiyel alıcılarına sürekli olarak arabasını ve sahip olduğu sağlamlığı gösteriyor. (Hem de her modeliyle)
Yalnız işin diğer ilginç yanı ise, ajansın fikri sunarken “sizin arabalardan birkaç tanesini parçalamamız lazım” diyip, ardından da müşterinin buna balıklama olur verecek kadar cesaretli davranabilmesidir. Düşünsenize prodüksiyon ve ajans bütçesinin yanında bir de parçalamak zorunda kalacağınız 8 adet araba var. Hiç kusura bakmasınlar ama bizim reklam verenler böyle bir fikirle karşılaşsa anında renkleri atar, bozarır, morarır, sonra kanı çekilmiş gibi bir günde saçlarını beyazlatırlar.
Renault Opera ve Balesi gururla sunar. “Sert Çocuk Müzikali”
22 Ekim 2007 Pazartesi by Adv-Man
Filed under
tv
having
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder