Hani gördüğünüzde ne alaka be kardeşim dedirten reklamlar vardır ya, işte bu reklam o reklam. Yanlış anlamayın. Garfield gibi muhteşem bir çizgi karaktere değil lafım. Lafım, makine mühendisliğinin ortaya çıkarmış olduğu yararlı bir aletin, reklam stratejisine ne kadar uyumsuz olduğudur.
Pardon, lolipop reklamı mı çekiyorsunuz? Yoksa bu kombinin içinden meyve özleri falan mı fışkırıyor? Yahu Türkiye’nin enerji ihtiyacının %60’ının doğal gaza geçtiği bir dönemde üstte belirttiğim gibi makine mühendisliğinin yapmış olduğu bu faydalı aleti Garfield’la mı tanıtıyorsunuz. Biliyoruz önceki reklamda izlediğiniz testimonial stratejisinde sürekli “yani, yani, yani” diyen adamdan dolayı imaj kaybettiğinizi, ama bu reklamda onun alternatifi olacak gibi değil. Bare en kötü Garfield’ın kafaya bir teknisyen şapkası falan yerleştirseydiniz.
Olamamış kesinlikle olmamış. Eleştirilecek o kadar çok şeyi var ki okumaya sabrınız yetmez.
Mesela görüntülerin hepsi filmden alıntı. Hadi alıyorsun, neden bunu Garfield’ın evin içinde kıçını yaydığı tembellik ettiği görüntülerden derlemiyorsun. Öyle yapsan “Ohhhhh, sıcacık evde yaydı misler gibi” diyeceğim ama onu da diyemiyorum. Sürekli dans ediyor ve sürekli dışarıda. Ha küresel ısınmaya bir nebze tampon oldu diye seviniyorsa o zaman söylesin bizde bilelim. Açıkçası görüntüler verilen mesajlarla uyum sağlamıyor. Karşımıza bir animasyon çıkıyor, bir şeyler söylüyor ve insanlar kanal değiştiremeden ekrana mal, mal bakıyor.
Hayır, reklam ajansını geçtim Alarko’nun pazarlama grubu hiç oturup da, ya bizim hedef kitlemiz kim, biz kimlere seslenmeliyiz demiyor mu? Sen yaptığı binaya kombi takacak müteahhitti Garfield’la mı ayartmaya çalışıyorsun. Ha, Garfield iki yemek yedirir komisyonunu tringo çıkartır o zaman bilemem, ama böyle olmayacaksa da müteahhit, bir kedinin lafıyla iş yapmaz. Ya da benim potansiyel müşteri olduğumu farz edersek, bir kere böyle bir çizgi kahramanı bu kadar kolay harcadığınız için baştan kıl olurdum. İkinci olarak da hemen kanalı değiştiririm. Çünkü be Garfield’ı tanıyorum !!!!!!!
Açıkçası eski reklamlardan olan koltuğun üstünde yatan İran kedisi, bence bu çalışmadan çok daha iyiydi.
Son olarak eklemek istediğim şey şu, hedef kitleyi tanımak ve üstünde araştırma yapmak pazarlamanın en önemli basamaklarındandır. Ürünlerinin kimler tarafından tercih edilmediğini bilmeyen bir marka, reklam paralarını çöpe atmış sayılır.
0 yorum:
Yorum Gönder